Платформа для блога: обираємо оптимальну
Будь-який блог не існує просто так, поза часом-простором. Він технічно забезпечується обраною ПЛАТФОРМОЮ. Тобто тим фізичним місцем де блог розташовано, які має технічні параметри, що дозволяє і чим обмежує.
Взагалі, про блоги загалом я вже якось писав, кому цікаво можна почитати. Але то - В ЗАГАЛЬНОМУ, а цей блог присвячений саме монетизації; тобто з цієї позиції людина, яка створює блог і цим самим поповнює армію блоґґєрів, сподівається, що колись, в майбутньому (далекому чи ні - залежить вже від блоґґєра) цей блог зможе приносити якісь прибутки.
А далеко не всі платформи для блогу дають таку можливість.. Так, наприклад, www.livejournal.com (улюблений багатьма Живий Журнал), чи www.liveinternet.ru - так, звісно, якщо мати великий вплив в цих соціальних спільнотах, то можна використовувати свій авторитет (можна навіть сказати, ГУДВІЛ) для прихованої реклами, чи для піару.
А якщо володіти ВСІЄЮ ПЛАТФОРМОЮ, то навіть лобіювати політичні інтереси чи формувати громадську думку. Але це - мабуть, не для простих смертних.
А з точки зору монетизації, мабуть, є всього-навсього ТРИ найвдаліші варіанти:
1. Блог на blogger.com.
2. Блог на wordpress.com.
3. ОКРЕМОСТОЯЧИЙ блог, на власному хості - з використанням двигунця wordpress (НЕ плутати двигун і сервіс!), який там же можна і скачати абсолютно безкоштовно.
Тепер про кожен докладніше.
1. blogger.com: дуже гарно індексується гуглом (власне, він входить до сервісів гугля, аккаунт використовується той самий), на ньому заробляють на гугл АдСенс (якщо відвідуваність дозволяє), або в такий спосіб, який абсолютно ніяк не залежить від технічного оснащення блогу: пряма реклама в постах, розміщення рекламних банерів (знову ж таки, це пряма домовленість із рекламодавцем).
Що стосується бірж лінків - більшість систем просто недоступні (якщо просять завантажувати на фтп якісь папки, файли - звісно, це недоступно в даному випадку).
В технічному плані - є дуже багато мінусів, які, здавалося б, нівелюють перспективу створення успішного прибуткового блогу.
Як покращити, до речі, свій блог на blogger.com я вже писав толкові речі тут, тут, тут, тут.
Загалом про систему (не з точки зору монетизації) писав також.
АЛЕ! Як не дивно, є ряд блогів, які є ДУЖЕ успішними, і які зовсім нічим “смачненьким” не оснащені! Ось, наприклад, як цей чудовий блог який постійно читаю через РСС:) ШЕДЕВР! - дефалтова тема оформлення, все стандартне. Навіть фід!
Це дуже повчально: тобто ще раз підкреслює те, що гарну і прибуткову річ можна зробити з БУДЬ-ЧОГО.
Серед безсумнівних переваг: абсолютно безкоштовний, не потребує нічого крім зареєструватися та отримати свій блог.
2. wordpress.com: за функціональністю та призначенням абсолютно можна порівняти з попереднім. Має трошки більше можливостей і в експлуатації, безперечно, зручніший. АЛЕ в плані монетизації нічого додатково запропонувати не може. Власне, тут ви отримуєте свій блог на тому ж двигунці wordpress, але зі значно обмеженими можливостями.
3. Окремостоячий блог (так званий Стенд Елоун) на wordpress: звісно, найвдаліший варіант за умови використання нормального хосту (далеко не всі безкоштовні забезпечують всі можливості, які потім виявляться дуже потрібними…). Тут можна все зробити так, як сам того хочеш, маєш технічні можливості для співпраці з будь-якими рекламними системами, службами, біржами тощо.
Як мінус - треба мати окремий хост, домен, постійно оновляти двигунець і вирішувати ще масу поточних проблем, які постійно виникають:)
Загалом, wordpress-у буду присвячувати окрему увагу в себе на блозі - він того дійсно заслуговує.
***
Ось таке коротеньке введення в блогові платформи, доступні для монетизації.
Взагалі, зворотній зв’язок - це дуже важливо, ДУЖЕ. Я просто можу не приділити належної уваги якомусь аспекту, прошу вказувати на це в коментах (навіть якщо це ОФТОП) - тобто про що хочеться прочитати, яку тему висвітлити, чому приділити більше уваги.
ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

Cтаніслав:
В цій короткій статті Ви намагаєтесь висвітлити забагато питань. Зробити огдяд трьох Blogger, WP і окремо встановленого (думаю краще звучить ніж “стоячого”) WP це вже завдання для місяця роботи і десятка статей. Потім питання монетизації. Я бачу Ви знаєте Blogger то я так і не зрозумів зі статті, які там є опції монетихації… я думаю їх там просто немає. Що той росіянин робить він просто постить AdSense блок у кожному повідомленні, я так розумію. Що геморой, ІМХО. Питання оптимізації висвітлено дуже поверхньо, взагалі. Думаю краще не братися покрити все у 2 тис. знаків, а писати ось такі коротенькі статті про якусь маленьку деталь монетизації.
02.01.08, 01:01:05g_i:
Ну чому “покрити все”?
Покрити все і в двісті тисяч знаків неможливо. Але дати якесь поняття - думаю, це досить реально.
Про монетизацію на блоггєрі пише наступне:
не думаю, що по великому рахунку тут ПО СУТІ можна щось додати…
Той чоловік заробляє ВЕЛИКІ гроші на блоггєрі. А адсенс він не “тиче” всюди де можна і не можна, у блоггєрі це передбачено АВТОМАТИЧНО, він фактично “заточений” під гугл адсенс!
а заробляє він якраз на прямій рекламі, на платному розміщенні лінків в своїх постах - і заробляє багато. і для такого заробітку, погодьтесь, геть неважливо яка в тебе платформа, аби лиш лінки можна було вставляти…
про оптимізацію - думаю, ключовим якраз є саме той момент, що успішний бізнесмен має звичайного блоггєрського аккаунта, і ГЕТЬ НЕ ПОТРУДИВСЯ ЙОГО НІЯКИМ ЧИНОМ ВДОСКОНАЛИТИ, все там стоїть дефалтове, зі всіма своїми мінусами…
думаю, на рахунок цього момента потрібно особливо призадуматися…
звісно - загальний огляд передбачає подальший розвиток всіх “поверхнево” оглянутих тем, заглиблення в кожну окремо.
02.01.08, 23:01:24Cтанiслав:
Кажете заробляє великі гроші? Ну, значить у нього гарні зв’язки з рекламним світом. Не більше, ні менше.
03.01.08, 02:01:45g_i:
Теж правда.. що є то є… і зв’язки в нього є, і по Російській Федерації, і по Сполучених Штатах…
03.01.08, 21:01:30g_i:
Ось будь ласка: докладно САМ ЧОЛОВІК пише про те, що приносить йому гроші з блогу - http://davydov.blogspot.com/2008/01/blog-post_02.html
як бачимо, ЖОДНИХ бірж лінків, нічого такого, що потребує яких-небудь ТЕХНІЧНИХ НАВОРОТІВ:))))
03.01.08, 22:01:35Джаст сімпл - і купа бабла.
Переконуємось самі:)
Cтанiслав:
Почитав трохи мовою Пушкіна… Маячня якась. Не знаю чим вим насправді заробляє, але його блог навіть по змісту не схожий на професійний. Професійний блогер не може дозволити такий флуд на рекламній площадці.
Ось приклад професійності http://www.problogger.net/ Тут і відвідуваність 3 млн на рік і тусовка активна і дійсно професійний підхід.
03.01.08, 22:01:07g_i:
маячня не маячня, а “постові” в кожному пості, і спонсорство місяця постійно присутнє, і ще багато-багато прибуткового.
03.01.08, 23:01:57не дивилися скільки людей підписано на його РСС-стрічку??
jarofed:
Дякую за чудову змістовну статтю про блогерські двигуни. Давно вже шукав щось подібне. Так стисло і по суті ще не знаходив. Взагалі, приємно бачити, що ти розвиваєшся і вже ведеш кілька доволі самобутніх блогів. За цим, переконаний, я буду точно стежити.
Щодо мінісуперечки, яка виникла між тобою та паном Станіславом, як на мене, вона могла б звестися до твердження: важлива не склянка - важливий її вміст. Саме це твердження з успіхом доводить Дмитро Давидов, посилання на чий блог було згадане у пості… Мені іноді стає навіть страшнувато, як вправно ця людина здійснює свій піар. А саме ж піар дозволяє йому знімати справді-таки шалене (принаймні, як для рунету) бабло із як виявляється, не дуже то й пристосованої для цього платформи. Порівнювати із проблогером, думаю, недоречно. Жанр трохи не той…
Водночас, приємно спостерігати за утворенням української блогосфери. Твої g_i, та ваш, Станіславе, блоги як на мене є чудовим зразком цього процесу. Читаю із задоволенням. Продовжуйте у тому ж дусі.
І ще раз дякую за статтю.
09.01.08, 13:01:29g_i:
Величезна дяка за відгук!
Бачиш, Дмитро Давидов, як правильно Станіслав казав, має відношення до бізнесу безпосереднє, тобто це людина, знову ж-таки, яка прийшла до блогосфери не “босим-голим”, а кимось кого знають, і хто вже має про що розповісти..
Зриває бабло він дійсно не на жарт, це однозначно:))) Що тут скажеш - молодець чоловік..
Той чоловік тепер про що б не написав - то вже його піар вийде. Він вже на такий рівень вийшов, коли не слідують моді, а коли стають її ЗАКОНОДАВЦЯМИ.
Розвиваюся? Бачиш, я наразі взагалі нічим крім блогів не займаюся, і дуже хотів би, щоб вдалося триматися за їх рахунок, дійсно розвиваючись надалі в цікавому для мене напрямку..
Тобто цей блог я почав не просто як “ще один”, а як лейтмотив моєї нової ОСНОВНОЇ трудової діяльності. Іншими словами - це не “написати десь колись поміж пляшкою пива та офісною роботою”, це таки “літопис” занурення в блогосферу і тут же індикатор успішності на цій новій ниві:)
Хочеться, щоб вдалося.. Бо важко працювати “на когось”, особисто мені дуже важко…
09.01.08, 13:01:47jarofed:
Щодо “босим-голим”… то тут я цілком підтримую ще одного “законодавця” блогерської моди Сергія Жуковського (думаю, раз слідкуєш з блогосферою, то ти знайомий із його блогом http://z.codeby.net/), який говорив, що у блогосфері успішні ті люди, які успішні й поза нею. Тобто дарма намагатися у онлайні створити образ успішної і освіченої людини, якщо ти такою не є поза онлайном. Зрештою, якщо ти нічого не вартий у повсякденному житті, кому ж буде цікаво читати, що ти там напишеш у блозі. Якщо такі люди й здатні обманути своїх читачів, то принаймні це триватиме недовго.
Щодо “лейтмотиву ОСНОВНОЇ трудової діяльності” - можу лише побажати успіхів на цій нелегкій ниві. Мені дуже приємно бачити, що про розвиток блогів тепер можна прочитати не лише англійською чи російською, але й рідною мовою. Бо тема - надзвичайно популярна, а адекватних блогів українською мовою які б достатньо глибоко її розкривали я ще не зустрічав.
І ділися час від часу своїми успіхами. Цікаво, наскільки реально монетизувати український блог. Скептики вважають, що це нереальне завдання. Проте хотілося б почути слова практика.
09.01.08, 14:01:17g_i:
По назвах блогів, якщо чесно, легше ідентифікувати, ніж по імені:) От Жуковський - не зрозумів зразу хто це, а на сайт - одразу ідентифікував:))))
09.01.08, 16:01:50час від часу? В планах ЩОМІСЯЧНІ звіти про фінансові результати свої діяльності:))) тільки так.
Наразі отримую трошки більше грошей, ніж отримував на державній службі..
Александр:
Спасибо, интересно
04.03.08, 22:03:36Формуємо свою нішу. Якщо не ми, тоді хто? | Українська блогосфера:
[...] опублікована у його «Монетизації блогу», «Платформа для блогу. Обираємо оптимальну», після чого я негайно став постійним читачем цього [...]
19.03.08, 18:03:55q17:
Питання трішки з офтопу.
19.06.08, 20:06:05Допустимо я зараз використовую один хостинг і мій блоґ має певний рейтинг(pr,ТИЦ),
якщо я перенесу свій блоґ на інший хостинг, то цей рейтинг зміниться і як?
g_i:
ні, рейтинг НЕ втратиться.
головне внутрішню структуру лінків зберегти НЕЗМІННОЮ - тобто аби кожен пост, категорія і все решта мало точнісінько таке саме посилання як і раніше.
у вордпресі на новому місці головне ПЕРМАЛІНКИ зробити такими самими як і на старому.
а потіму це елементарно “експорт”, а потім “імпорт” - перенесе усі пости, і сторінки, і коментарі.
тобто рейтинг має сама доменна адреса, незалежно від того де вона знаходиться - це стосується І ВНУТРІШНІХ сторінок.
19.06.08, 20:06:21Стежинка:
Півроку вела блог на wordpress.com, тому чудово знаю тамошні переваги та недоліки. Там за правилами (і це чітко прописано) не можна розміщувати рекламу, тому навіть у віджетах обмежена функціональність - наприклад не можна розмістити форму підписки електронною поштою (від фідбьорнера, рсс2імейл і под.).
14.12.08, 00:12:32Як плату за послуги блогової платформи вони пишуть, що розміщують рекламу від Гугл. Особисто я в себе її жодного разу не бачила, але кажуть, що вона таки є :-))
g_i:
http://380971958410.org.ua/postovi-teoriya-praktika-taktika-i-strategiya/ - мабуть, таки проти такої реклами вони нічого не вдіють:))))
а загалом - таки гарненька платформа, мені більше за блогспот подобається. функціоналом принаймні:)
ЯК ВЗАГАЛІ ВРАЖЕННЯ ВІД ВОРДПРЕС.КОМ??:)
14.12.08, 00:12:00по-моєму, таки небагато там українців тусується чомусь..
Стежинка:
Справді, проти постових нічого не вдіють. Єдине - якщо там регулярна перевірка (в чому особливо я сумніваюсь), то можуть прийняти заходів. Бо правилами ведення блогу прямо заборонена будь-яка реклама. Нещодавно з’явилася послуга - за плату можна позбавитися від будь-якої реклами в блозі. Але повторюсь: особисто я ніколи її не бачила, можливо вона показується або певному сегменту відповідно до мови, або по айпі, або якось ще.
Враження від вордпрес.ком в цілому дуже позитивні (ось тут - http://stezhynka.wordpress.com/), але головне що не подобалося - нема підписки (і в найближчому майбутньому не передбачається) по імейл на коментарі. На мій погляд, саме тому український сегмент дуже малий. Бо зараз норма і всі звикли до того, щоб автоматично на пошту приходили відповіді. А коли такий коментар-відповідь не приходить на пошту, то це відлякує відвідувачів, особливо тих, хто спілкувався з тобою до цього моменту. Якби не це, я б і досі жила на вордпрес.ком і ще невідомо коли поставила стенделон. Відслідковувати, чи є відповіді на коментарі, які залишені на інших вордпрес-комовських блогах можна через спеціальне меню в панелі управлінні, але то не дуже зручно.
Щодо ведення блогу можу сказати таке:
14.12.08, 02:12:191. Шаблонів справді мало, редагувати можна, але щоб встановити їх треба платити.
2. Нестабільний вбудований фотохостинг - картинки туди майже не завантажувала. Користувалася завнішніми фотохостингами.
3. Адмінка, кажуть, аналогічна тій, що була в вордпрес.орг до версії 2.7. Точно сказати про це не можу, наскільки функціональність відповідає, тому що на стенделон відразу поставила 2.7 бету 2, а тепер вже й останній реліз. Якщо правда те, що в попередньому вордпресі була панель управління така сама, як і та, що вони поставили на вордпрес.ком, то у версії 2.7 вона набагато зручніша. Набагато.
4. Коли встановлювала плагіни всяких там акісметів і статистики, то мені запропонували об’єднати екаунти, і тепер коли заходжу в адмінку свого стенделону, то мені показує нагорі, де на сіренькій смужечці до того був напис “панель управління” - “панелі управління”. І при наведенні випадає список екаунтів (в моєму випадку 2 - стенделонівського та вордпрес.комівського). І віднині, коли заходжу в екаунт вордпрес.ком, то інтерфейс адмінки - як у WP 2.7.
5. Ще, мало не забула - деякі функції, що треба встановлювати плагінами, у вордпрес.ком доступні одразу. Акісмет, статистика, ОпенАйДі. Але ОпенАйДі однобокий - власник блогу може його використовувати для спілкування на інших сайтах, а інші користувачі, які мають свої ОпенАйДі, не можуть авторизуватися і коментувати на вордпрес.комовському блозі.
Стежинка:
Ой, маленька поправочка - бо зараз зайшла на ще один вордпрес.комівський екаунт, вони, виявляється, інтерфейс 2.7 зараз там поставили для всіх.
14.12.08, 02:12:07g_i:
О-о-о-о, це, мабуть, найрозширеніший огляд вордпрес.комівський блогів в україномовному сегменті:)))))
все-таки дійсно - треба довго сидіти на чомусь би могти авторитетно казати про нюанси та тонкощі.. от про відсутність підписки на коментарі я навіть і не підозрював((((
величезна дяка за такі щирі враження!!!
14.12.08, 20:12:43Стежинка:
Прошу, звертайтесь ще :-)
15.12.08, 01:12:32Якщо треба буде десь використати - будь ласка (само собою, за умови посилання на автора :-))
Вордпрес.ком - непогана платформа, там багато серйозних блогів. От, наприклад, є такий досить цікавий та популярний: http://strangemaps.wordpress.com/
Але зараз особисто мене дуже цікавить інша платформа, де теж досить багато серйозних блогів - Блогер. Надихнув приклад кількох відомих економістів, в тому числі Грегорі Менкью.
Я так зрозуміла, що за наявності свого домену, можна причепити до блогера, щоб не платити за хостинг окремо. Але є маленька проблема - ніяк не можу розібратися, як то зробити. Є такий нюанс: домен не покупала, а реєструвала в зоні орг.юей, власноруч написавши заявку. Може підкажеш що робити? (доречі, нічого, що я на “ти”?)
g_i:
а в тій заявці на реєстрацію домену ЯКІ NS прописані?
там було ns1 та ns2 - шо прописано?
справа в тому, шо я не знаю чи можна домен орг.уа безпосередньо направити на блоґєр якшо самостійно реєструвати, бо ось шо пише в підтримці:
“Спочатку Вам потрібно буде вибрати ім’я домену на зразок miisait.com і зареєструвати його. Ви можете зареєструвати імена доменів у будь-якого з численних реєстраторів.
Після цього Вам потрібно створити запис CNAME для Вашого домену в DNS, закріплюючи Ваш домен за ghs.google.com. Точна процедура відрізняється залежно від реєстратора домену. Зверніться за допомогою безпосередньо до свого реєстратора. Зауважте, що новий запис DNS може діяти не одразу.”
я наприклад при реєстрації прописав НС свого хосту, а вже ЗВІДТИ перенаправив оцей сінейм.
тобто не маючи свого хосту - не прикрутив би до блогєра домен орг.уа
як є бажання - можна направити орг.уа на мій хост, а я направлю на цей сінейм. ади другові свому так зробив:)
15.12.08, 02:12:00Стежинка:
Так, бажання є!
15.12.08, 15:12:23Бо блогєр виглядає досить заманливо для ведення професійного блогу. І систему коментування вони зробили зараз класну - і вигляд можна налаштувати (хоч на окремій сторінці, хоч поп-ап, хоч внизу сторінки), і можуть авторизуватися власники популярних платформ, та хоч зі свого власного ОпенАйДі - мені дуже подобається.
Подробиці кидаю поштою (просто не хочу раніше ніж треба світити домен - тим більш я ще місяць як мінімум буду розробляти структуру та стратегію :-))
Що таке блог і як розпочати власний блог | Зроби Сам(А):
[...] Я віддаю перевагу stand-alone блогам (zrobysama.com.ua - є типовим прикладом stand-alone блогу). Чому? Тому що тут я маю повну свободу дій над блогом - можу зробити все що заманеться (змінити дизайн, добавити кнопочки, віджети, встановити будь-які за функціональністю плагіни, повністю змінити структуру і т.д. Я навіть маю можливість слідкувати скільки разів клікнули на якийсь банер). Більше про перегави stand-alone блога можна дізнатися прочитавши цю статтю. А тут можна дізнатися про різні платформи для блогів. [...]
17.04.09, 18:04:49