Платформа для блога: два роки потому
Більше двох років минуло з того часу як я писав тут про платформу для блогу (Платформа для блога: обираємо оптимальну) – мабуть, можна сказати, що з того часу певна кількість води таки кудись утекла; і що зараз особисто я трошечки по-іншому бачу основні моменти стосовно теми.
Головне – гадаю, наразі для блога (суто БЛОГА, а не ще чогось) найкраща платформа – blogger.com.
В певні давні часи було страшенно цікаво бавитися із вордпресом – ждали виходу нових версій, оновлювали, ділилися враженнями, робили огляди і все таке.
Але добре – ну раз таке, два, три, десять… але на якись енний раз – хіба дивно, що це все візьме й набридне?
Як блогер я хочу просто писати в блог. Щоб це було без проблем, доступно й швидко, і без усілякого “антуражу” в довісок. Часу на писання стає усе менше, “гратися” з усіма тими приколами бажання просто пропадає.
Правда, окрім гуглівського блогера ще є чимало шарових таких собі блогохостингів. Але навіщо? Є сервіс якому нічого не бракує, який точно не візьме й не “впаде” якось коли йому заманеться, до якого писано-переписано маса корисних речей (шаблони оформлення, прибамбаси тощо); і до якого до того ж можна легко й просто безкоштовно прикрутити нормальний домен.
Не знаю, завжди було важко розуміти людей, які ведуть блоги на мейл.ру, на меті.уа чи ще якихось подібних незрозумілих сервісах (ЖЖ стоїть осторонь – бо це така собі замкнена спільнота зі своїми специфіками й, можна сказати, філософіями); такий факт про якусь людину говорить явно не на її користь.
Що ж монетизація? – а нічого. Біржі лінків і так несерйозна штука, а людські способи монетизації цілком доступні й для блогу на блогспоті.
Ось приклад гарного блогу, суто блогу – 3G в Україні Юрія Новоставського.
Щось йому бракує? – гадаю, ні.
Навіщо витрачати зайвий час, навіщо розбиратися із зайвими тонкощами; іншими словами – навіщо платити більше?
То рідний хост “впаде”, то гацкери зламають, то рахунок за той самий хост сплачувати потрібно, то БД перевантажено, то ще щось.
Певна річ, роздуми суто суб’єктивні, – але, гадаю, наразі філософсько-ідеологічно ближчої до блогінгу платформи, аніж блогспот, немає.

Toss:
Погоджуюсь. Все що треба для блога блогер дає. Найбільше подобається стабільність, за 3 роки існування не пам’ятаю, щоб хоч хвилину мій блог лежав.
24.06.10, 21:06:11@landike:
Дійсно, все навколо Гмейла – і що ще треба людині? Все щоб і по різному але й в межах одної структури, давно шукав такий підхід, поки що мене все тішить, але конкуренти наступають… пошуки і аналітичні порівняння завжди будуть….
24.06.10, 22:06:24ELECTRIC:
А ось приклад http://mylviv.in.ua приклад блога на блоггері на власному домені :) До речі, Юрій допоміг налаштувати все :)
25.06.10, 11:06:38g_i:
@landike, про яких конкурентів йдеться? мені здається, з блогохостингів не надто є кому конкурувати.
ELECTRIC, ще фавіконку поставте якусь файну:) взагалі, прикладів на блогспоті стільки цікавих зараз шо йой.
25.06.10, 12:06:59g_i:
До речі, хто шо доброго на блогспоті має – скидайте в коментарі, цікаво ж подивитися хто як облаштував:)
25.06.10, 12:06:48@landike:
Я власне, не дуже багато сиджу в блогспоті, але тішить звязка з гмейлом, бо з вордпресом трохи не так.
25.06.10, 12:06:07+ я теж би не проти побачити якісь фішки по блогспоту, особливо інтересує повнофнкціональний річ редактор, особливо чи є в ньому тег
або якись інший плагін для оформлення тексту програм, пхп, ява тд тп..ELECTRIC:
g_i, все часу нема до цього дійти :). Але крім блоггера є ще tumblr, posterous – вартують уваги.
25.06.10, 14:06:41g_i:
уваги – так!
але якщо я власне просто хочу вести блог – чи варто взагалі “вивчати питання” і заглиблюватися в тему? пишеш на блогспоті й нічого більше не колише:)
@landike, тобто для вставки кодів у текст публікації?
25.06.10, 14:06:43@landike:
так, щоб все калярово було:) в мене є окреміяий яваскріпт плагін, але то не до блогспота, тому думаю чи щось подібне є :)
25.06.10, 14:06:39Стежинка:
Згодна на 100%. Як блогерська платформа блогспоту зараз нема рівних. За останніх півроку додалось багато корисного функціоналу (щоправда, деякі з них доступні в так званій “чернетці” – draft.blogger.com). Якщо хочеться зробити щось особливе у блозі, то легко знайти пояснення та мануали. Час від часу заглядаю на цей ресурс: http://blogohelp.blogspot.com/ . Сайтів із різноманітними дизайнами – просто море, можна обрати на свій смак.
25.06.10, 14:06:52Я зараз веду 2 блоги на блогері: economistka.org.ua (ти допомагав мені налаштовувати, за що дяка) та lyo.org.ua.
До речі, зараз навіть не обов’язково реєструвати гмейлівську поштову скриньку, для того, щоб користуватися багатьма гуглівськими сервісами. От кілька днів тому моя практикантка без проблем зробила блог, маючи яндексівську поштову скриньку. І в гугл аналітікс те саме (власне, це і було цілью – вивчення основ гугланалітікс із зануренням, а на що його найпростіше і безкоштовно можна поставити? – само собою на блогспот!).
g_i:
Стежинка, в мене реєстрація взагалі з мейл.ру ще даааавня яка:)))))
@landike, цікаве питання, до біса цікаве.. треба пошукати!
25.06.10, 14:06:07@landike:
Просто я от зара думаю де мены писати технычний блог тут http://landike.blogspot.com/ чи тут http://landike.wordpress.com/ і щоб все і завжди було під руками.
25.06.10, 14:06:47g_i:
@landike, не знаю чи колярово, але тут вроді трошки про це пишуть
26.06.10, 22:06:56http://www.tipforblogger.com/2009/08/how-to-write-or-post-scriptcode-into.html
my3uka:
Я в загалі не люблю ЖЖ, всі інші безкоштовні сервіси можуть бути, но ЖЖ просто лажа як на мене.
28.06.10, 16:06:00Некрот:
Загалом усе правильно. Взагалі-то Блогер/Блогспот має один суттєвий мінус: власником блога, створеного там, і формальним володарем контенту є Ґуґл, а не автор. Але цим можна і не перейматися. Якщо твій контент тобі дуже-предуже дорогий, купуй хостинг і ставляй Вордпрес (є й інші движки, але для стенделоун-блога ліпшого не треба, як на мене). Якщо ж ні – хай живе blogger.com!
29.06.10, 16:06:56Некрот:
…А інші безкоштовні сервіси – насамперед ЖЖ – на мій хлопський розум, не стільки блогодвижки, скільки ком’юніті. З усім, що звідси випливає.
29.06.10, 16:06:24@landike:
Хз, як вам, але наскільбки я в курсі, інфа з блогспота після постінга у гуглі в серчі зразу же є.. не думаю що свій блог окрмео так буде швидко розкручений як блогспот. Кому це важливо той це розуміє.
01.07.10, 11:07:273 плюс 2 плюс 1… Випуск #67 | Українська блогосфера:
[...] Платформа для блога: два роки потому – цікаві роздуми про оптимальну платформу для блога, своєрідне продовження статті, яка вплинула і на мій вибір платформи більше 2 років назад. І хоча особисто я не до кінця згоден з твердженням Миколи про вищість Blogger-а, все ж деякі доволі резонні думки тут присутні. Знову ж таки, дуже приємно появі чергової публікації у одному з найулюбленіших блогів, шкода, що такій рідкісній. [...]
02.07.10, 13:07:24LordPro.teus:
А в Україні, виходить, узагалі блоґ вести ні на чому (не рахуючи stand-alone)?.. 0o
02.07.10, 13:07:01jin:
Дякую за гарні слова, про мій [3G-блог], окрім нього і вказаного уже Тарасом mylviv.in.ua, я ще веду свій UNIX-блог та є учасником Українського нетбука – усе на базі блогера.
PS: маєте бажання – долучайтесь до нетбука ;)
02.07.10, 14:07:10maque:
Так, прибамбасів додається різних до ВП, але хто примушує їх використовувати? Це вже як кому.
10.07.10, 20:07:48g_i:
Юрію, до “нетбука” залюбки долучився би – але ж у мене немає нічого подібного з залізяк: ні нетбука, ні комунікатора ні взагалі нічого:)))))
LordPro.teus, ну що значить в Україні?
25.07.10, 12:07:46а що взагалі в так званому “уанеті” є українського? на те вона й глобальна мережа – що вона глобальна;
тобто якби був український сервіс типу блогспота – який сенс було б ним користуватися, лише заради “підтримаємо національного виробника”?
Назар:
g_i, з таким ставленням в уанеті і не буде нічого. Ви думаєте, що це тільки односторонній процес? Якщо немає підтримки з боку користувачів, то який же може бути успіх?
Щодо фрази “який сенс було б ним користуватися, лише заради підтримаємо національного виробника”…
Знаєте, я впевнений, що такі як ви не надто звертають увагу на якість продукту. Наприклад, маючи вибір між більш функціональним але непопулярним українським та дуже пропіареним російським, американським (і т.д.), що має таку ж функціональність або навіть меншу, ви без вагань обрали б друге.
Тож, яка вірогідність того, що власне український продукт (інтернет-продукт у нашому випадку) завоює прихильність користувачів в Україні? Думаю, досить мала…
Цікаво от що… в Росії також домінують закордонні інтернет-продукти, але там й свого “не цураються”. Чого варті WebMoney, Вконтакте, Одноклассники… Чомусь більшість росіян і УКРАЇНЦІВ використовують саме ці системи, а не PayPal, Facebook…
Ну все… важко щось довести тому, хто не хоче розуміти.
P.S. не так давно створений український блогохостинг “уБлозі” (www.ublozi.com)… також варіант. маленька, але спроба створення чогось українського.
02.12.10, 23:12:33g_i:
такі, як ми? цікаве узагальнення:)
вибір насправді дуже простий, я поясню мотивацію. отже, “більш функціональний” український – і дуже пропіарений американський?
ок, нехай більш функціональний український.
але де гарантія шо він десь за місяць, рік, два, десять – не “помре”? чи просто не “впаде”, чи ще шось не станеться?
якшо говоримо про блогспот – погодьтесь, можна почуватися набагато більш певним, аніж коли користуватися “більш функціональним, але не розпіареним” нашим.
момент другий – до “нерозпіареного” нашого хто буде якісь шаблони робити, віджети тощо? інтеграція з іншими сервісами, соціалками і ще маса-премаса усього, шо ще буде у майбутньому?
до блогспоту їх тисячі, тому шо увесь світ над ними працює. чи світить це колись “локальному” сервісу? – думаю, не світить.
тобто якшо потрібно БЛОГ, і такий шо не пропаде, не впаде, не ще шось; і такий шо цим же сервісом користуються сотні тисяч інших – тобто є підтримка, є досвід інших, є купу всього для нього і про нього писано-переписано;
то що ж обирати?
якшо хотіти ПРОСТО ПИСАТИ В БЛОГ, а не копирсатися у ньому як у старому “москвічу”, не світитися тим шо користуєшся “вітчизняним”; і бути певним шо якшо ти про той блог навіть забудеш – на рік, два, десять; то він нікуди не дінеться: де був, там і залишиться. і грошей це не коштує.
саме про такий випадок я і говорю. коли хочеш мати просто блог, із базовим набором потрібного функціоналу, і НАДІЙНИЙ, і такий шо “їсти не просить”, і такий шо не помре.
02.12.10, 23:12:25хіба це не природнє бажання?
природнє бажання блогєра як просто блогєра – такого самого, як і будь-де у світі.
Lordie:
g_i, безсумнівно, цікава позиція. Звісно, якби все було точно так, як описано у такій вашій відповіді – малий бізнес як такий не існував би взагалі, а усі сервіси створювались виключно у U.S.(tm). Бо інакше – некошерно. Загалом, віддаємо Тенета Дяді Сему. Повністю. Зате надійно й розпіарено.
02.12.10, 23:12:53g_i:
зовсім ні.
03.12.10, 00:12:36є сфери де так, але є й інші сфери; де наші успішно роблять малий бізнес у мережі. або намагаються робити – але заважає їм не вуйко сем, і не глобалізація – а чисто наші внутрішні проблеми.