Єдиний центр
Одразу попереджую: мова піде не про політику, принаймні в традиційному значенні цього слова. А на однойменне політичне утворення згодом, можливо, і подам до суду за займання такого справді корисного для громади поняття в своїх меркантильних дріб’язкових цілях.
Мова піде (мабуть, самі вже здогадалися:))) ), звичайно ж, про блоґґінґ та блогосферу. Так, скорше навіть про блогосферу в загальному; і розмова обіцяє бути вкрай серйозною)
А проблема, яку хотів висвітлити в цьому недільному пості, це гласність (гарне таке горбачовське слово, правда?). Які ніби і є, але є якось не так як хотілося аби було…
Почну здалеку. З такої собі передмови: тема ця, можна сказати, почала турбувати мене ще зпівроку тому, коли в процесі обміну лінками з одним дуже цікавим ресурсом з подивом дізнався, що дехто з подивом дізнається про існування україномовної блогосфери взагалі і про наявність україномовних блогів (хоч на якісь там стадії розвитку) зокрема.
В такі моменти думаєш: “як??? як можна не знати, що україномовна блогосфера існує, якщо навіть особисто я вже стільки-то років є власником такого блогу, і можу назвати в будь-який час дня і ночі (без жодних шпаргалок та заглядання до блоґролу!) ще як мінімум десять таких самих україномовних блоґґєрів!”.
Це ж як треба ігнорувати україномовний сегмент мережі та блогосферу аби цього не помічати!
Так, каюсь - була така думка спершу… але потім, на щастя, якось прояснилося усвідомлення того, що блогосфера не може називатися розвиненою, якщо аби бодай встановити її наявність потрібно день і ніч кльоцати мишкою в гарячкових пошуках. ТАК БУТИ НЕ МАЄ - от що я зрозумів.
Для того, аби дізнатися, що існує компартія України не потрібно бігати і розпитувати усіх зустрічних про це - всі і так знають, що вона існує.
А чим україномовна блогосфера гірша за компартію України????
Отже, перша проблема - існування україномовної блогосфери в цілому, і усвідомлення цього кожним громадянином України та українцем-емігрантом починаючи з тримісячного віку.
Друга проблема в тому, що україномовна блогосфера має дуже цікаву властивість… А полягає вона в тому, що я, наприклад, можу вже два роки бути активним її учасником і увесь цей час не дізнатися про існування спорідненого мені за контентом та ідеологією блогу. НОНСЕНС? Так, але має місце:( Кожній справі - окремий ноутбук!
Ярослав, 24 роки:)
Для російськомовної чи, тим паче, англомовної блогосфери це, звісно, є нормою - серед такої кількості блогів можна за все життя не натрапити на якись конкретний. Але в україномовній - … ?
Звісно, намагання зібрати всі блоги в одному місці були, і, якщо не помиляюся, неодноразово. Знову ж таки, можливо, вони були досить успішними - але якось такого чіткого усвідомлення в мене, наприклад, немає. Що от набираю таку-то доменну адресу, і можу бачити перелік УСІХ україномовних блогів (а якщо ще й з розподілом на рубрики - то взагалі…). І що цю доменну адресу знають УСІ україномовні блоґґєри, і що перше, з чого починається ознайомлення з україномовною блогосферою - це ця адреса.
І що кожен україномовний блоґґєр в першу чергу після запуску блогу додає його до Того Самого Списку, а вже потім до пошукових двигунців.
Саме це я і називаю Єдиним Центром Україномовної Блогосфери - в жодному разі НЕ АДМІНІСТРАТИВНИЙ центр, а центр суто інформативний. І в жодному разі НЕ КОМЕРЦІЙНИЙ. Неупереджений, без будь-яких преференцій та лобіювання-пєарення.
Оце, мабуть, і є найскліднішим - неупередженість, тобто… бо народ у нас звик до того, що якщо хтось має важелі впливу на будь-що, то з ним можна домовитись, “замутити” щось, “організувати”:)
І до того, що, наприклад, голова райдержадміністрації - це НЕ СЛУГА народу, не звичайнісінький КЛЕРК, а людина, яка має ВЛАДУ, ВПЛИВ, яка є володарем чогось.
Дійсно звично, і “нормально” - що будь-який публічний відкритий проект має і “темну” сторону, таку собі втаємничену частину. Так нас виховали.
Отже, що потрібно для створення такого Єдиного Центру? А зовсім небагато: “політична” як кажуть в телевізорі воля та єдність блоґґєрів в цьому питанні. Плюс - реалізатор (чи група виконавців), про якого (яких) ніхто в блогосфері не міг би сказати що “от раз він там щось робить - я не користуватимусь цим і нікому не раджу”. Останнє - подальша пітримка усіма блоґґєрами (інформацією та лінками).
В кінцевому підсумку можна було б отримати не лише каталог усіх україномовних блогів, не лише підбірки РСС-стрічок за тематикою, не лише миттєве інформування про запуск нових блогів - а й розгорнуту статистику україномовної блогосфери.
В іншому випадку реально потрібні дуже великі затрати часу та зусиль аби тримати руку на пульсі блогосфери і вчасно помічати нові цікаві блоги. Не знаю як хто, а я, наприклад, явно не встигаю..
Ну ось така-от блоґґєрська утопія в моєму виконанні:)
romand:
Це все можна реалізувати, навіть вільний домен під такий ресурс хороший є:
14.09.08, 15:09:55http://diduh.com/
g_i:
реалізувати технічно це взагалі нескладно.
тут складнощі інші, про які вже згадував.
ДУЖЕ важливо ХТО це буде робити, тобто не хто в об’єктивному сенсі, а хто в сенсі сприймання його блоґґєрською громадою.
тобто якщо я таке зроблю і завтра представлю людям - ясна річ, поширення воно не набуде і місію свою не виконає:)
боюся, на даний момент я не бачу хто володіє достатнім соціально-іміджевим ресурсом для реалізації такої справи..
14.09.08, 16:09:49romand:
>ДУЖЕ важливо ХТО це буде робити, тобто не хто в об’єктивному сенсі, а хто в сенсі сприймання його блоґґєрською громадою.
Не згоден, це ж не персональний проект а майданчик для спільноти.
Тому не важливо хто його буде робити, важливо щоб якісно та із постійним зворотнім зв”язком (прислоховуватися до думки спільноти).
>тобто якщо я таке зроблю і завтра представлю людям - ясна річ, поширення воно не набуде і місію свою не виконає:)
Занадто песимістично.
14.09.08, 17:09:30Соціально-іміджевий ресурс більше потрібен для виготовлення з гівна цукорки :)
g_i:
Я АБСОЛЮТНО залишаюся при своїй думці.
справа в тому, шо, як вже казав, були спроби зробити шось таке. і шо? багато хто з нас користувався тим?
я кажу тут не про створення громадського такого собі сервісу, а про створення ВСЕЗАГАЛЬНОГО громадського сервісу, який би ВСІ визнавали і залюбки користувались.
де б кожен знав, шо ніхто нікого там не просуває, і шо ніхто не має преференцій, де нема тусовки “любих друзів” та аутсайдерів.
це має бути ресурс настільки відомий усім як “добрий день”, і ставлення до нього має бути виключно позитивне.
тому комунікаційна ресурсова складова тут є ВИРІШАЛЬНОЮ, я думаю, шо вона - це ОСНОВНЕ шо потрібно вкласти в таку справу.
14.09.08, 18:09:48все решта може реалізувати КОЖЕН - чи самостійно, чи за невеликі гроші.
jarofed:
згоден на 100%
14.09.08, 19:09:01ідея ресурсу - елементарна. А ось втілити її - майже нереально.
Якщо її зробить “будь-хто” - то в результаті вийде ще один каталог блогів, яких є тисячі. Потрібно не просто зробити - потрібно провести надпотужну промоакцію і при цьому унеможливити будь-яку автоматичну реєстрацію.
Але найскладніше - виробити “правила гри” таким чином, щоб до цього ресурсу не потрапляло “сміття” і при цьому, ніхто не звинуватив його у “нечесній модерації”, коли ресурс вилітає з бази тільки за те, що він не сподобався власникам.
g_i:
більше того.. думаю, САМОТУЖКИ ніхто не здатен цього подужати.
14.09.08, 19:09:54хіба що гугл вирішить зробити добру справу для громади)))
ELECTRIC:
Все класно але чи воно виживе? Каталог блогів стане лише одним з багатьох. А це б здалося якийсь соціальний ресурс. І політику не приплітати:)))))))))) А ещ краще б мати під крилом якогось потужного веб ресурсу типу фейсбука, гугла. І таке інше.
15.09.08, 09:09:50g_i:
ну я про то і кажу:) шоб НЕ БУТИ ОДНИМ З БАГАТЬОХ, а Саме Тим:) і ніякої політики:) і купу ріспекту:)
15.09.08, 10:09:17hellveen:
Твоя палка промова ще більше впевнила мене в потрібності такого проекту.
16.09.08, 15:09:08До каталогу українських блогів як птужного проекту я приглядуюсь вже давно, основне, що мене зупиняло - це відсутність необхідних знань для технічної реалізації його. Думаю це все можливо, але аж ніяк не в рамках однієї людини. Я вже відчуваю труднощі, пов”язані з адмініструванням UA Webstar 2008. А якщо казати про довготривалу перспективу, то безумовно, треба залучати більше однієї людини. І при чому важливе значення буде мати сама особистість, - когось сприймають, когось зневажають, а про когось взагалі не знають.
Щось у вас занадто песимістичні коментарі :) Практично кожен не вірить в успіх такого проекту.
А що, якби самому взяти в ньому участь, причому головну? Ви самі можете виступити автором і одночасно користувачем такого сервісу. Якщо авторів буде кілька, то проект буде мати більшу лояльність, ніж при керуванні однією людиною.
Ярослав, все, що ти описав - називається ручна модерація. Тільки тоді у каталог будуть потрапляти українські блоги, а не спам. Важкою мені видається технічна сторона даного питання - хто і як має її реалізовувати, за які кошти?..
Особисто я згоден віддати свій вільний час і навіть кошти на такий проект, згоден взяти в ньому не опосередковану, а одну з важливих ролей. Думаю, знайдуться такі люди, які підтримають мене.
Микола, дякую тобі за цей чудовий запис, він мене надихнув :) тому чекайте найближчим часом роздуми на цю тему на Блогорідері. думаю, буде сказано багато цікавого.
g_i:
чому б і ні?
Ярославе, ти теж готовий взяти участь?
можливо, надія є:)
правда, справа серйозна - думаю, варто обговорити її в ОФЛАЙНІ, можливо, навіть влаштувати окрему зустріч, присвячену виключно цьому питанню
16.09.08, 16:09:43hellveen:
Надія є завжди. Чим більше ентузіазму, тим краще.
16.09.08, 20:09:31Blogcamp? :-)
g_i:
гадаю, краще було би окремо заради цього зібратися, але можна попередньо обговорити справу і на блогкемпі:)
16.09.08, 20:09:35jarofed:
Звісно, готовий! І навіть більше - з радістю підтримаю таке починання. Фізично, морально і можливо, навіть матеріально, якщо у цьому буде необхідність.
З.І.: Миколо, а ти також плануєш бути на блогкемпі? Нарешті познайомимось в офлайні! ;)
З.З.І: А ще я зрозумів, що на коментарі цікавих записів потрібно обов”язково підписуватись! ;)
18.09.08, 16:09:21ELECTRIC:
Напевно кожен готовий допомагати. А як?:) Особисто я невмію програмувати. Не знаю специфіки створення соціальних мереж. Але є бажання.
18.09.08, 20:09:45hellveen:
Я так само маю лише базові навички створення сайтів, в основному спеціалізуюсь на дизайні. Для цього потрібен спеціаліст. Це скоріше буде веб-сервіс ніж соцмережа.
18.09.08, 23:09:42ELECTRIC:
стартап:)
19.09.08, 00:09:45g_i:
це дійсно веб-сервіс:)
з такої радості таки планую припертися на блогкемп. там треба реєструватися десь чи просто підрулити куда треба?
думаю, там можна і обговорити початкові моменти, як каже Електрик, стартапу.
абияк з того таки може при правильному ВСЕБІЧНОМУ підході вийти шось корисне для громади..
19.09.08, 15:09:08ELECTRIC:
ага. а віртуальне обговорення треба десь окремо винести на якийсь засеркречений ресурс:))) не всі ж кияни:) і не всі горять бажанням десь йти:(
19.09.08, 15:09:41g_i:
ну я теж не киянин..
19.09.08, 16:09:56але таки думаю шо треба особисто такі речі обговорити, принаймні намітити основні моменти, далі можна вже взаємодіяти будь-яким звичним способом
hellveen:
По ходу тут тільки Ярослав киянин, а всі інші “понаїхали” :)
19.09.08, 16:09:14ELECTRIC:
але живуть більшість в києві:)))
19.09.08, 16:09:36чи поряд.
мені не вийде на даному етапі життя приїхати до києва:)
g_i:
так я ц не “понаїхав” - я переконаний і натхненний провінціял:)
19.09.08, 16:09:10якшо чесно, то мені важко в києві перебувати…
ELECTRIC:
оффтопимо. я колись дуже любив київ, але чим довше ьам перебуваєш і частіше тим та любов десь щезає. зараз би нізащо не хотів там працювати і жити. максимум приїхати на прогулянку ізустріч з друзями.
19.09.08, 16:09:14g_i:
ага, у мене шось подібне до цього:)
19.09.08, 17:09:14jarofed:
Ярослав Чернівчанин. Попрошу не плутати ;) Просто 8 років назад переселився до Києва і на даному етапі життя не планую його покидати.
19.09.08, 17:09:03А якщо без офтопів - для участі у Блогкемпі потрібно зареєструватися: http://blogcampcee.com/en/user/register
Дійсно було б просто чудово, якби ми всі там здибались. Я точно буду у суботу 18-го жовтня. Щодо п”ятниці та неділі не впевнений. А потім можна буде створити сайт або групу для підтримки та обговорення нагальних питань.
Каталог блогів України. Створимо? | Blogoreader – українська блоґосфера - блоґи, новини, статті, персони:
[…] пост Безлімітчика, який, можливо, читали і ви, (Єдиний центр) змусив мене серйозно задуматись на тему українських […]
19.09.08, 18:09:13hellveen:
Хе, я теж планую все на суботу, 18 жовтня. Може шось з того і вийде.
19.09.08, 18:09:33Написав свій пост (див. трекбек вище) з цього приводу.
3 плюс 2 плюс 1… Випуск #12 | Українська блогосфера:
[…] Єдиний центр – скоро блог Миколи „Монетизація блога” звинуватить мене у надмірному цитуванні та проставлянні посилань на його записи. Але що я можу вдіяти? Блог дійсно вартий того, щоб його читали, а ідеї впроваджували. Саме такою ідеєю ділиться Безлімітчик у своїй останній публікації „Єдиний центр”. А ви хотіли б, набравши у браузері одне посилання, отримати перелік УСІХ українських блогів? І щоб цю адресу знали всі українські блоги? І щоб після створення блога кожен з них спершу реєстрував свій блог у ТОМУ САМОМУ списку, а вже потім брався за щось інше? Цікаво, чи реально втілити це на практиці? […]
19.09.08, 18:09:31g_i:
Зареєструвався!
Ярославе, і це все?
більше нічого не треба?
так, якшо закласти основи цього діла то потім вже можна створити де завгодно спільноту і обговорювати (бажано не надто довго, але результативно:) );
19.09.08, 18:09:11ну а потім і зробити шось добре:)
jarofed:
Так, наскільки мені відомо - це все. Більше нічого не потрібно. ;)
19.09.08, 19:09:27g_i:
би потім сік’юріті пустило до гурту:))))))
19.09.08, 19:09:34WeBaRTer:
Так, річ потрібна, я двома руками “ЗА!”)
19.09.08, 20:09:30Cтанiслав:
Я не впевнений, що у мене буде час перегортати сторінки такого каталогу. Блоги мають бути проіндексованими у Гуглі і все буде Ок. Потрібно пам’ятати, що блогосфера це не громада, а просто сучасний інструмент комунікацій. Завтра будуть інші і всіх їх об’єднає гарний пошуковик і нічого більше не потрібно. Інша справа, якийсь ілюстрований тематичний журнал про блоги, але це вже особистий проект.
19.09.08, 21:09:43g_i:
Не знаю, Станіславе - думаю, набагато швидше знайти блог через спеціалізований каталог ніж блукаючи пошуковиками. Перевірено, як то кажуть, практикою:)
19.09.08, 22:09:37podarok:
Думаю щодо самого проекту можна створити дискусійну групу обговорення на тому ж гугль-групс, щоб вона мала нейтральне значення і там обговорити всі нюанси.
20.09.08, 00:09:18Якщо дійсно зацікавить і таке потрібно - можу взяти на себе керування технічно такою групою.
g_i:
можна:)
20.09.08, 14:09:55на блогкемпі будеш?
гадаю, там якось конкретніше можна намітити основні напрями дяльності, а потім підхопити вже все це в мережі і довести до розуму
maksym:
ідея нібито правильна. і про неї багато хто вже не раз говорив. думаю, що ті, хто тут відмитився вже про це давно думали/думають.
з одного боку - написано все правильно. але очевидним є той факт, що блогів українською мовою не так вже й багато, тому ресурс в принципі не може орієнтуватись на “потенційних читачів блогів”. головна цільова аудиторія повинна бути власники блогів - але в такому разі треба думати, чим їх приваблювати.
людей, які принципово будуть шукати саме україномовні блоги - дуже мало. а ті, хто навіть це й робить усвідомлено - й так знайдуть те, що їм треба.
можливо є сенс подумати краще про якісь спільні зусилля з метою популяризування самої ідеї ведення блогів укрмовою? я знаю людей, які перед тим, як завести блог думали - якою мовою це робити. вони шукали для себе якісь аргументи “за українську” і “проти української”. може краще тут попрацюємо?
активних блогів українською мовою є не більше 20 тис. - це замало для створення якогось спільного ресурсу. нема критичної маси.
підтримую ідею щодо окремого виступу на блогкемпі. можна попередньо проговорити все це, і підготувати якусь “спільну програму дій” та презентувати її
(відкроспостив і сюди)
22.09.08, 02:09:45g_i:
чому б і ні?
можна і двох зайців зразу.
а стосовно критичної маси - не згоден: краще вже мати готовий ресурс, який зростатиме разом з блогосферою, ніж кидатися його робити коли вже “критична маса”.
22.09.08, 13:09:56так мені здається:)
maksym:
мати готовий ресурс без користувачів - означає мати мертвий ресурс
22.09.08, 13:09:30g_i:
давай не впадати в крайнощі - все ж Є УКРАЇНСЬКІ БЛОГИ, правда?
22.09.08, 16:09:40крім того, власники багатьох із них вже підтримали ініціативу і готові брати активну участь, правда?
5 тем для блогкемпу | Українська блогосфера:
[…] блогера? (це про розвиток ідей, піднятих в „Монетизації блога” та підтриманих […]
23.09.08, 18:09:02Poleno:
Смешно до чёртиков. Или, боюсь, уж и не смешно, а жутко.
03.10.08, 16:10:12Эмиль:
Если бы я был девушкой, я бы дал автору за такой пост.
03.10.08, 16:10:43BlogoHelp › Ваш провідник у світі блоґінґу!:
Навіщо блоґерам єднання?…..
Навіщо блоґерам єднатись? Яка з цього користь для кожного пересічного блоґера та усієї мережі?…
25.10.08, 16:10:06